23 November 2013

HANGPA & DEME DI JINJANG PELAMIN

Unknown | 4:58 PM | 00 orang doakan aku slim |

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Pak pong pak pong .. Dulu kalau zaman budak-budak hingusan , bulan 11 & 12 tue dah target sebagai bulan main gila-gila havok ahh .. Pagi petang siang malam main , makan pun main sampai tercekik tulang lembu ..  Tapi bila dah besau nie , dah besau , 2 bulan tue jadi sasaran nasik minyak - marathon makan nasik kenduri .. haaa .. lain kan? kan? 

Tahun nie meriah sikit haa .. sebab ramai kawan tarik rambut aku bakal bina masjid , naik jinjang pelamin .. sumpah best , sumpah jeles .. Banyak jemputan / kad kawen yang aku dapat .. Tapi ermmm tapi tak semua undangan dapat dipenuhi .. Huuuu sorii .. Haaaa , cuma yang sorang nie jer takleh nak elak , sebab awal lagi dia dah booking kita .. hihihi kembang sekejapp ..      
Macam banyak sangat kan pendahuluan aku .. Okeyy , senang ceritanya Walimatul Urus Anuar & Mafuzah .. Anuar tue member IPG aku dari Kelate .. Ermm nak guna "bakal" ke "telah" ehh dalam entri ni ?? Past tense dah kann ?? Okey telah mengikat tali perkahwinan dengan pasangannya Mafuzah dari Kedah ..

Haha akibat gelabah dan nebes ya amat , si pengantin nie terlupa nak pakai songkok , pakai la kopiah aku .. haha lawak la kauu .. Tapi yang specialnya majlis kali nie , bukan sepasang jer yang akad nikah , tapi 4 pasang terusss .. amekk kauuu .. Alhamdulillah , dengan sekali lafaz jer secara officiallnya sah bergelar suami dan isteri .. 
Haaa , pakai songkok balek dah .. kih kih kihh .. Tahniahh
Antara kawan-kawan se-IPG yang hadir Mat , WanKhan & ayahnya .. 
Tahniah Anuar & Mafuzah
hehe .. memperkenalkan penaja penginapan dan makan minum sepanjang 2 hari nie , heh hehhh .. Amerul (ex-schoolmate) guru pelatih jugak , tapi IPG dekat Kedah jerr .. gua jer ni ha yang kena campak jauh-jauh .. pergghh , main rembat spekmata pengantin ..
Haha macam tak percaya jer .. Tampar pipi kiri kanann .. Upgrade jadi pengapit derr , kui kui kui .. si pengantin dah booking gua awal-awal .. 
Okeyy kalau kita datang tengok pengantin dengan pengapit makan dekat meja pengantin mesti jeles kann ?? diorang makan sedapp .. okey itu aku akui sedapp .. Tapi yang tak bestnya makan bapakk laahh sopan , takleh terima aku .. slow giller haa suap nasi ke mulut .. Tup tup dah kena gerak dah .. Standard kita kalau makan memang pong pang dekat meja makan tue .. Hahaha agak-agak kau lepas habis majlis nie aku mencekik sekali lagi tak dekat meja makan ?? hehehehe
Acara memotong kek tiga tingkaatt .. Sedap wehh cupcake kecik tue .. 
Hehehehe .. okey sekian .. 

Tahniah ye Anuar dan pasangan .. Selamat melayari bahtera perkahwinan dan semoga berbahagia hingga ke anak cucu .. Kiteorang yang single mingle nie doakan kebahagiaan dan kesejahteraan korang .. Sori yea Nuar , sampai petang jer aku stay kat sini .. Nak gerak balek dah , cuaca tak berapa nak elok sekarang nie .. Tumpang tak hujan .. hehehehehe .. Tenkiu untuk semuanya ^__^

Sampai je rumah , tak sempat nak letak beg , best friend ayah dari Melakauu pun sampai - 2 bijik kereta ..  Rumah kawan ayah yang aku stay time raya haji ritu .. Actually diorang on the way nak hantar Ika (anak) dekat UiTM Permatang Pauh .. Mau holiday sini yaa ?? Okeyyy esok pagi kita terjun sawah ramai-ramaiii !!
Hehe , pagi-pagi pukul 7.00 budak-budak ni dah keluar pergi dekat sawah .. Padahal tengah hujan kot , katanya semangat nak main sawah .. hahaha .. Kelakar pulak tengok gelagat budak-budak nie .. Kanak-kanak pun tahu kehidupan di desa lebih menyeronokkan daripada hidup di bandar ..








- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...