29 January 2013

MASALAH [DOT MY]

Unknown | 11:46 PM | 80 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum

Sekarang nie tengah kecoh sekampung isu [dot my] tue .. Mulanya aku tak tahu pasal isu nie sampai la selepas aku join satu segmen dari blog Eca .. dia cakap takleh nak masuk blog aku , Eh biar betul .. takpe lah , aku cuba tidak mengendahkan masalah tu sampai la semakin hari aku tengok ramai yang komen pasal masalah nie .. Aku pun jadi pelik ..

Dan hari nie , secara tiba-tiba muka aku berubah selepas aku cuba klik dashboard blog aku tapi tak boleh bukak , not found .. Ooooww mennnn .. Gelabah wehh gelabahhh !!  Sapa yang tak takut tetiba blog dia tak boleh bukakk .. Tapi Alhamdulillah la , dekat setengah jam selepas tue blog aku boleh bukak balek .. cuak weii cuakk

Aku pun start blogwalking dekat blog-blog orang lain dan mintak pandangan pasal masalah nie ..
So , ada 2 pilihan jalan penyelesaiannya .. sama ada paanzainudin.my atau paanzainudin.blogspot.com .. 

Seperti kata kak Eca, kalau pilih [dot my] , paan kena tunggu sampai server Asiahost tu oke .. dan kalau paan tukar url blog ke dot blogspot balek , paan ada 3 pilihan :
  1. tukarkan ke subdomain .blogspot.com dan kekalkan url macam itu.
  2. tukarkan ke subdomain .blogspot.com dan tunggu sehingga domain [dot]my kembali pulih baru tukarkan kembali.
  3. tukarkan ke subdomain .blogspot.com dan kemudian beli domain sendiri seperti [dot]com, [dot]net dan lain-lain . kalau nak domain [dot]com macam eca, boleh rujuk cara beli di entry ini.


so , dah buat pilihan terakhir ???

yupppp

jawapannye ???

haaaa .. puas hatiii

dan kak Innanie yang pernah promote domain [dot my] free nie mohon maaf secara terbuka atas kekhilafan nie ..

"kak .. kenapa akak perlu mintak maaf ?? semua nie pun bukan salah kak .. Akak just pengantara kami dengan Asiahost jer .. It's oke la kak ^^ "

& thanks to Kak Eca sebab maklumkan perkara nie dekat paan .. thanks yea ^_^








Harap perkara macam nie tak berlaku lagi .. insyaAllah ..


- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

8 comments:

ecadwinkyasha said...

da boleh masuk..hehehe....klu masalah sekejap je,nnti oke,leh tukar.klu tak,nnti leh tukar domain lain.

akak nye domain rm30/setahun..ala mahal rm10 je pun. :D

Unknown said...

ye ke kak?? insyaAllah .. klu nnti saya roger lain ..

Unknown said...

domain dah okew.. :)

Unknown said...

@aien hermionie : ha'ah paan pun baru tahu .. tgok la nnti insyaAllah tukar balek .. take time dulu .. hehe

INNANIE ARIFFIN said...

terima kasih awak atas sokongan awak paan... sekarang ni domain dah ok. terpulang pada awak nak yang mana, cuma Asiahost akan pastikan perkara sebegini tak berlaku lagi. sebab migration dns tu untuk speed setiap blog :)

thank you again!

Unknown said...

@kak innanie : okey kak .. thanks

Unknown said...

@kak innanie : okey kak .. thanks

selipar putih said...

dah okey dah domain..memang buat tension bende ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...