05 January 2013

FLASHBACK 2O12 , SOROTAN TAHUN TUE

Unknown | 8:28 AM | 80 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum

Bila dah masuk tahun baru nie , mesti terpikir pasal tahun 2012 lepas , 
" apa yang aku dah buat ??
 " banyak ke perkara aku dah buat ?? ke 1 habuk pun tada ~~
hehehe 

dan sepanjang 2O12 tu dah sah-sah la banyak benda kita dah buat , 
banyak event yang dibuat sampai termuntah-tah kita dibuatnya .. ngeee
kalau yang best tu memang semua orang cakap " best memory forever & ever !! " dan kalau yang buruk sampai 
rupa pun dah macam tandan pisang masam , oOww menn , sampai ke anak cucu pun aku takmau nak ingat dahh

so dalam entry nie aku nak flashback balek ape mende yang aku dah buat , join , handle dan segala macam ..
rasanya nie entri yang terpanjang kot pernah aku buat .. hehe
kalau list event sampai ke kenduri kawen memang banyak , dah habis tapis dah nie

SAMBUTAN JUBLI PERAK IPGKTAA

Pergghh .. yang nie memang sambutan perayaan yang terbesar dalam institut kiteorang , hujung bulan Mac
melibatkan orang kenamaan especially tuanku sultan pahang , menteri , vvip , bla bla bla ..
bila dah cakap pasal sambutan besar nie dah sah-sah persiapan memang giller babeng
so everything must be perfect !!
first sekali tarian sambutan depan tuanku sultan dan vvip
pelanduk , piring , labi-labi bergabung meletopp .. kebabongg .. haha
okey fine , time nie memang aku nak terkucil sangat .. nervous tu jangan cakap laa .. 
lepas menari get prepare untuk teater muzikal pulak
" Citra Serikandi Legasi Budi Bestari " Sebuah pementasan teater warisan Pahang
Time nie aku sebagai datuk bendahara , dari muda dah bertukar jadi tua
entah apa la yang diorang conteng dekat muka aku bhaaii .. hehe

haha , nak kata pulun ke tak .. dah lepas berteater dekat dewan kiteorang berkejar pulak
ke ruang santapan dekat tengah-tengah padang nu haa .. nak menari zapin pulak .. hehe
seriiiuuuusss penattt , sakit giller kaki
lepas-lepas event nie aku tido sampai ke malam , memang tak ingat dunia dahh ..

PENGALAMAN BERASASKAN SEKOLAH I & II

Haaa , yang nie pulak program dalam kursus aku .. Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS)
Kiteorang kena pergi ke sebuah sekolah dalam masa seminggu untuk siapkan tugasan yang diberi dekat kiteorang nie ..

PBS aku yang pertama (bulan Mac) dekat Sekolah Kebangsaan Berapit , Sungai Petani
sekolah lama gua nie !! time nie la dapat jumpa balek dengan cikgu-cikgu lama
bestt bangatttt
untuk 2nd PBS pulak dekat aSekolah Kebangsaan Seri Indah , Pulau Pinang (bulan Ogos)
time nie aku ikut classmate aku buat tugasan dekat sekolah lama dia ..
budak-budak dekat situ memang sporting ~~

ROADSHOW ABPBH

Actually aku memang tak tahu pun ada event nie dekat Sungai Petani ,
waktu tue nak pergi melahap Tutti Frutti (new branch) dekat situ ..
alang-alang sudah ketemu .. hui hui

BIG FASA I & II


Haha , yang nie memang bestt .. Program Bina Insan Guru (BIG) fasa 1 dekat Taman Negara Pahang
Memang kena la dengan jiwa aku ni yang suka aktiviti lasak .. 
korang kena pergi sendiri , baru tahu cabaran dekat sana haha .. haha
BIG fasa II pulak dekat perkampungan di Raub .. waktu nie kiteorang berkhidmat masyarakat bersama orang kampung
yang best nya grup gua kena dekat tanah perkuburan bhaii .. yeahh i like it !! haha

KEJOHANAN TAEKWONDO PAHANG

Alhamdulillah , aku dengan beberapa orang member maktab kiteorang diberi kepercayaan
untuk bertugas sebagai urusetia kejohanan taekwondo peringkat negeri pahang .. huu bukan senang tue 
rasanya 3 malam tido tak cukup sebab nak urus banyak hal , tapi memang puass dengan hasil kerja sendiri ..

TEATER MUZIKAL UPIN DAN IPIN

Salah satu perkara yang aku wajib buat setiap tahun ialah menonton teater di IB  ..
dan aku nak cakap upin ipin d' musical memang terbaikkkkk !!

ULANGTAHUN MEDIA HIBURAN

Hujung minggu .. join sambutan ulangtahun media hiburan di PWTC ..

GO GREEN

Go green ... rasanya semua orang pernah dengar nama nie
dan paan pun take part dalam pelancancaran go gree dekat ipg kiteorang
baca sini yea ..

TRANSFORMASI PENDIDIKAN ORANG ASLI

Program pendidikan bersama orang asli di Pahang ..
Kementerian Pelajaran termasuk menteri pelajaran sendiri hadir ke program nie

TEATER WARIS 7 PETALA

hoiii .. ni bukan black metal ~~
gua tak pernah terlibat dengan benda-benda tu semua ..
malas nak cerita banyak-banyak .. tengok sini

MALAM DIALEKTOLOGI

memang happening giller !! masing-masing negeri dengan keletah dialeknya ..
Bhaiii .. gusi memang takkan kering kalau korang tengok persembahan dialektologi dari setiap negeri nie
and aku salah seorang dari performer nye .. hehehehe *perasannn bestt !!

FAMILY DAY

haha , rindunye moment nie ..
time-time nie la semua sedara mara pakat berkumpul ..
enjoy our lifetime together

IFTAR BERSAMA TENGKU MAHKOTA PAHANG

Kiteorang , student IPGM dijemput untuk menghadiri majlis iftar perdana bersama tengku mahkota dan kerabat ..
bukan calang-calang majlis yea .. 

RAYA LA WEIIII !!

Raya .. dah sah-sah la masuk dalam event wajib 2O12 ..
tapi time tu memang aku beraya sakan giller , alang-alang setahun sekali ..
kalau seminggu cuti , seminggu tu la aku beraye .. everyday , tak melekat dekat rumah pergi berjalan raye .. hehe

DIANA's RECEPTION

My cousin's wedding .. bertemakan " great greeny " , semua orang pakat menghijaukan diri ..
setelah beberapa lama , akhirnya aku kembali sebagai seorang mentara (pekerja / pelayan kenduri) .. hahaha

REUNION SMKAB BATCH 05-09

Setelah 3 tahun lebih kiteorang berpisah dan mengikut haluan masing-masing , 
akhirnya kiteorang bertemu balek dalam event nie .. waaa memang besttt giller dapat jumpa kawan-kawan lama
haha .. bertemu balek dalam pelbagai rupa , saiz, dan warna

BESDAYY GUA

Hepi sangat tahun nie .. for the first time 3 kali celebrate besday dekat 3 tempat ..
1st , bersama teammate PBS dekat Seoul Garden , kenyang ker ?? haha mau tau la
2nd plak dekat rumah .. bila cakap rumah nie jangan cakap laa .. dah macam gedung makanan aku tengok
thanks mak tolong masak sedap-sedap !! 
dan tempat yang ketiga di Lip's Cafe bersama dengan member yang celebrate besday pada tarikh yang sama ..
thanks kawan-kawan yang dah bagi present dekat aku .. i'm aprreciated !! 

INVOLVED DALAM EKSIDEN

aku harap ini buat yang terakhir .. taknak dahhhhh huwaaa ..
luka sikit tapi kesakitan baik luar atau dalam , arghhh ~~ hanya tuhan saja yang tahu .. huuu
dan sampai sekarang aku takut nak naik motor lalu dekat kawasan tue , trauma .. trauma ..

SLEEPING BEAUTY & THE BEAST THEATRE

Pementasan teater " Sleeping Beauty & the Beast " oleh student tesl cohort 3
waktu nie pun aku take part sebagai krew dekat backstage ..
weh , ada entry part 1 & part 2 lahh about this theatre .. siap ada gambar gerak-gerak lagi , jom terjah !!

BELIEVE THAT DREAMS COME TRUE DINNER

Dinner bersama produksi "Sleeping Beauty & the Beast" .. burrkkk kenyangg ~~

RASA DALAM RUPA [RADAR 360]

Nie lah pameran seni yang terbesar di afzan pada tahun nie , nak tahu gempak tak gempak
korang boleh jer tanya student-student di afzan or baca dekat sini ..
harap-harap tahun depan ada lagi ..

GITA ROYAL MASQUERADE NIGHT

Event last bagi tahun 2012 aku .. grand annual dinner for kelab teater kiteorang ..
bertemakan royal masquerade , macam-macam jenis pehsyen yang kiteorang pakai .. haha , tengok sini
dance , talk , lucky draw and makan-makan sampai pecah perut antara perjalanan aktiviti kiteorang malam tue 
and , dinner nie merupakan moment terankhir kiteorang bersama dengan senior ..



selepas ditapis beberapa kali .. inilah event aku sepanjang 2O12
yang 2O13 pulak ?? tunggu sampai hujung tahun nanti .. hehe









- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

8 comments:

Nurul Haniza said...

Banyaknya event paann

EkaTikah said...

wah, bestnye dye.. banyak peristiwa best yg berlaku pade tahun 2012.. :'D


Pencarian blog list baru. tak perlu buat entri. mudahkan? jom join :D
http://sweetsour93.blogspot.com/2013/01/pencarian-new-blog-list-untuk-tahun-2013.html

Unknown said...

hehehehe

Unknown said...

hmmm .. hehe
harap2 thn nie lebih bermakna

okey , nnti paan terjah ea

Admin said...

eh.. tah tahu plak sal excident tu, harap tu yang terakhir..
dunia makin mencabar, all the best :)

Abam Kie said...

Salam. Harap sihat sentiasa. Pakcik dari segmen http://jukdin.blogspot.com/2012/12/bloglist-blogger-baharu-2013-segmen.html dan berharap agar kita boleh saling 'follow' antara satu sama lain. Terima kasih dan Happy blogging!

Unknown said...

tu la .. hrap ni yg terakhir ..
xnak dh .. peritt

Unknown said...

ameen ..
okey daddy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...